Ürün Fotoğrafçılığı
23
Dec

Ürün Fotoğrafçılığı

Öncelikle Ürün fotoğrafçılığı diğer tüm fotoğrafçılık tiplerinde de olduğu gibi belli ortak kurallara hakim olmanızı gerektirir. Burada size ürün fotoğrafçılığını anlatmaya çalışırken aslında makro ve still life fotoğrafçılığını da hatta yemek fotoğrafçılığını da biraz anlatmış olacağım. Genel anlamda ürün fotoğrafçılığında ışık kullanımına hakim olmanız ve manipülasyon yapacak kadar da fotoğraf düzenleme bilgisine sahip olmanız gerekir.

 

Ürün fotoğrafçılığı için yapılması gerekenlerin en başında fotoğraf okuyabilmek gerekir. Buda bol bol katalog, e-ticaret siteleri, broşür, incelemekten geçer. Reklam fotoğrafçılığı konusunda yazılı ve görsel materyallerin bol bol incelenmesi çok önemlidir. Başarı emek ister.

 

Doğru ekipman seçimi ürün fotoğrafçılığında dikkat edilmesi gereken bir konudur. Bunun için makineleri tanımak gerekir. Yüksek megapiksel (mp) olması şarttır. Bunun için bir değer vermek zor fakat detayların taşıdığı önemden dolayı tavsiyem en az 16 mp olmalı. Body çok önemli değildir. Ürün fotoğrafçılığında seri çekim genelde yapılmadığı için ortalama bir DSLR makine işinizi görecektir. 100 ile 600 ISO aralığında body, orta zoom aralığına sahip lens örneğin 24-105mm, 18-105mm, 24-120mm gibi bir lens ile birçok ürün fotoğrafı çekimini yapabilirsiniz. Diyafram aralıkları başlı başına bir konu olmakla birlikte kısaca şu şekilde tarif edeyim. Ürünün her yerinin net olmasını istiyorsanız kısık değere sahip bir diyafram değeri örneğin f/8, f/11 gibi bir değer seçilmeli. Bu değerler aynı zamanda keskinlik sağlayacaktır. Çok özel durumlar dışında açık diyafram değerleri f/2.8 gibi tercih edilmez. Bu değerlerde ürünün her noktasında netlik sağlamak çoğu zaman mümkün değildir.

 

Ürün / Reklam fotoğrafçılığında ışık kullanımı temel konudur. Fotoğraf kelimesi zaten ışık ve çizmekten türetilmiştir. Işık fotoğrafın olmazsa olmazı. Ürün fotoğraflarında sıklıkla suni ışık kullanılır. Bazı durumlarda dış çekimlerde doğal ışığa ek olarak suni ışık da kullanılır. Temelde başarılı çekimlerin neredeyse tümünde suni ışık mutlaka gerekir. Ürün fotoğrafçılığında sıklıkla paraflaş kullanılır. Piyasada çeşitli güç değerlerinde paraflaşlar vardır. 400W, 600W, 1000W gibi. Bu tercih çekim yaptığınız ürünün büyüklüğüne yada ortama göre değişiklik gösterir. Konunun başından beri min. edinilmesi yada yapılması gerekenlerden bahsettiğimizden, paraflaşlar için de 400W değerini tavsiye edebilirim. Birçok üründe işinizi layığı ile görecektir.

 

Tripod kullanmak ürün fotoğrafçılığında önemlidir çoğu zaman. Eğer her üründe aynı kadrajı kullanmak istiyorsanız tripod kesin kullanılması gereken bir ekipman olur. Değişken kadraj ise tripod gereksiniminizi azaltacaktır.

 

Bütün bu söylediklerim konusunda ayrıntılı araştırma ve en önemlisi bol bol deneme yaparak profesyonel bir ürün, reklam fotoğrafçısı olmamanız mümkün değil. Eğer bir işte 10.000 saat harcarsanız o işin artık uzmanı olursunuz.

 

Kolay gelsin.